100 Days

(English version bellow)

Kicsit kevesebb mint 100 nap es itt a berlini marathon. Masfel evvel ezelott kezdtem el futni. Nem igazan volt celom akkor, hogy marathont fussak, de most itt allok a kapujaban. Nem kicsit parazok is. Irgalmatlan soknak tunik ez a 42 kilometer. Persze sokszor futottam mar felmarathonokat es hosszabb tavokat is, de 42 az nagyon mas. Nyavajgas helyett most viszont a felkeszulesrol egy par szo.

Regebben is emlitettem mar, hogy nem teljesen egyedul keszulok fel a versenyre. Tagja vagyok az adidas Runners Berlin-nek. Probalok veluk futni amenyit csak tudok, jelenleg heti egy hosszut egy normalt es egy train & run workout edzest csinalok veluk. Perszen ezen kivul amikor csak van lehetosegem akkor egyedul vagy Ancsyval futok. Jelenleg heti 40-50 kilometert futok, ezt lassan meg kene emeljem kicsit – csak hogy szokjam a kilometereket. Igazabol talan tempoban mar nem kell nagyon fejlodjek, jelenleg kepes vagyok 4.30-4.40-es atlaggal lefutni egy felmarathont. Szoval most a tavolsagra kell gyurjak. Erre van most 100 napom.

Vicces hogy szinte barmelyik nap le tudok futni minden erolkodes nelkul egy felmarathont. Mult vasarnap is futottam egyet a csapattal es most hetvegere is be van tervezve egy FM Hamburgban. – Egyben tok jo hogy vegre el tudunk latogatni Hamburgba amit mar jo regota tervezunk, szoval egy kis turista post-ot irok majd.


A little less then 100 days till the Berlin Marathon. When I started to run it wasn’t my goal to run marathon at all, but now, I’m standing here and writing about my preparation. That is insane! 42 kilomteres sounds way to relentless for me. I did half marathons many times and I ran even more too sometimes, but 42km it’s different… whatever, instead of mooning and whining let’s write about the preparation.

Earlier I mentioned that I’m perparing not fully alone. I’m member of adidas Runners running club here in Berlin. I try to run with them as many times that I could. Usually I run one long, one normal and one train and run workout with them. Of course in the rest of the remaining days I do workouts by my own or I just run with Ancsy. Currently I’m running around 40-50 kilomters per week. I’d increase up to 60 at least, just to get used to the kilometers. Currently I’m satisfy with my pace so now I’ve to work on the distance only.

It’s funny that I can run a halfmarathon anytime. Last Sunday I did one too with adidas Runners and for the next weekend there’s another HM scheduled in Hamburg, but this time it’s a race not just a workout.

IMG_2701.jpg

Leave a Reply